Laat de lift vallen (Drop The Elevator)

Het is moeilijk om hoogbouw voor te stellen zonder liften, omdat ze de noodzaak om trappen te beklimmen overbodig maken. In de regel zijn ze betrouwbaar en veilig, maar in het spel Drop The Elevator ging er iets mis met de veiligheid en staat de lift op het punt naar beneden te vallen zonder te remmen. Dit dreigt een ramp te worden, want er zitten mensen in, en die kunnen kapot gaan als de lift met volle vaart tegen de vloer van de schacht knalt. Je moet de lift handmatig remmen, obstakels overslaan en degenen redden die op dit moment vastzitten in de cabine in Drop The Elevator.




